«Εεεε όχι και φροντιστήριο από το Δημοτικό!». Αυτή είναι η πιο συνήθης απάντηση στο ερώτημα της φοίτησης μαθητών του Δημοτικού σε φροντιστήριο. Το ίδιο θα απαντούσαμε και εμείς πριν από λίγα χρόνια.

Οι συνθήκες, όμως, της εκπαίδευσης αλλάζουν και δυστυχώς προς το χειρότερο. Έτσι «ξεφύτρωσαν» σε κάθε γειτονιά χώροι «μελέτης». Οι δάσκαλοι λύνουν τις ασκήσεις στα παιδιά και εκείνα την άλλη μέρα πάνε διαβασμένα και … ούτε γάτα ούτε ζημιά.
Και όμως ζημιά γίνεται καθώς τα παιδιά εθίζονται στο να αντιγράφουν μηχανικά τις λύσεις και να «σκανάρουν» αντί να μελετούν.
Τα παιδιά πρέπει να μάθουν να διαβάζουν. Όχι να τους τα διαβάζουμε. Και μάλιστα να έχουν την ψευδαίσθηση πως κάνουν «μελέτη», μελετούν με την ετυμολογική έννοια της λέξης.

Την ίδια στιγμή, βέβαια, στα Μαθηματικά και στην Νεοελληνική Γλώσσα, τα παιδιά χρειάζονται την βοήθεια Μαθηματικού και Φιλολόγου, καθηγητών που γνωρίζουν την αναγκαιότητα των γνώσεων Γυμνασίου & Λυκείου.

Φροντιστήριο, λοιπόν, στα παιδιά του Δημοτικού; Ναι, ναι ,ναι.
Γιατί;
Από την μια, στα Μαθηματικά παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια πως αρκετοί Δάσκαλοι τα «τρέχουν», τα «προσπερνούν». Ίσως, γιατί είναι απόφοιτοι των Θεωρητικών σπουδών και δεν τους γοητεύει η μαγεία των αριθμών. Ναι, αλλά τα Μαθηματικά συνοδεύουν -και σωστά – τον μαθητή σε όλη την πορεία της Εκπαίδευσής του, ανεξαρτήτως των σπουδών του, και σε όλη του τη ζωή.

Από την άλλη, στην Νεοελληνική Γλώσσα γίνεται τέτοιος βομβαρδισμός γνώσεων που ο μαθητής είναι σαν να βρίσκεται σε ένα ωκεανό χωρίς σωσίβιο. Και το χειρότερο; Βάζει από μόνος του την ταμπέλα πως δεν «το έχει» με την Γλώσσα, λες και η γλώσσα είναι ένα μάθημα και όχι η ίδια μας η υπόσταση.

Η δική μας πρόταση, των Μαθηματικών και Φιλολόγων της Νέας Συμβολής είναι να εντάξουμε στο πρόγραμμα των μαθητών των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού εβδομαδιαίως:
2 ώρες Μαθηματικά και 1ώρα εξάσκηση με τις ασκήσεις. &
2 ώρες Γλώσσα.
Στόχος μας να εντρυφήσει ο μαθητής στη μαγεία αυτών των μαθημάτων, να τα αγαπήσει και με αυτά τα «θεμέλια» να μπει δυναμικά στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Να μπορεί να προσθέτει ορόφους, να ανεβαίνει ψηλά, όσο πιο ψηλά μπορεί, με γερά, αντισεισμικά θεμέλια.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας ενημερώσουμε για το πρόγραμμά μας, «Χτίζω τα θεμέλια για το μέλλον μου».

Φίλια Γ. Σταυρακάκη

Μάθε περισσότερα εδώ